De Patron

Ruim een jaar voor de opening van zijn restaurant, benaderde eigenaar Mark Daley ons met de vraag, of we konden zorgen voor ‘een stukje in de krant’. Tijdens ons gesprek werd duidelijk, hoe bijzonder deze zaak kon gaan worden als ook, dat deze nieuwkomer alleen kans van slagen zou krijgen, wanneer we sterk onderscheidend konden zijn.

Hoe raken mensen geïnteresseerd, zonder dat je ze vertelt wat er gaat komen. Gaan mensen reserveren, zónder dat ze weten wat er op de menukaart staat? We hebben ingezet op de beleving; de sfeer van het restaurant, het unieke interieur welke ontworpen is door Linda Pol Interieurarchitecten, de tastbaarheden wanneer je het karakteristieke pand betreed, nieuwsgierig maken en doen verbazen. We ‘verkochten’ geen eten en drinken, maar gaven de toekomstige gasten de voorpret van een unieke stijl en een verrassende beleving.

Het werd een Verbaaszend Lekkere beleving, waarbij we de stijl van de zaak doorvoerden in de diverse menu- en drankkaarten. Eigen, deels experimentele fotografie, een aansluitende en sprekende website naar het ontwerp van AMG Design welke dezelfde sfeer ademt als De Patron. We zorgden voor een levendige dialoog op social media en kwamen in contact met de toekomstige gasten. Ze konden bijdragen aan de menukeuze en werden uitgedaagd om gerechten te komen proeven.

Zaterdag 7 december 2019 opende Bistro-Pub De Patron de deuren. Ruim duizend bezoekers tijdens het open huis met louter enthousiaste én verbazende reacties. Gasten streelden letterlijk de uniek beklede muren en belééfden de warme sfeer. De beide kerstdagen waren in no-time volgeboekt, nog steeds zónder enige voorkennis van de menukaart. De Patron beleefde een intens drukke decembermaand waar menige avond alle plekken waren bezet.