Snijders uitvaartzorg

Wij willen af van het stoffig grijze imago!

De wereld van de zorg bij uitvaarten geeft voor veel buitenstaanders nog altijd het beeld van een enigszins stoffig imago met stemmig donkerblauw/grijs/zwart waarbij het ook lijkt dat de branche het zelf graag zo wil laten.

Het is ook niet de bedoeling dat een uitvaartorganisatie opvalt door felle kleuren, hippe beelden of vlotte uitspraken. Niemand staat te springen om een begrafenis of crematie, maar iedereen krijgt er in het leven wel meermalen mee te maken.

Unieke blikvangers

Thomas en Jacqueline namen jaren geleden het bedrijf Snijders Uitvaartzorg over van de oprichter en eigenaar. Daarmee kochten ze ook het monumentale kerkje in Maarssen dat een absolute blikvanger is. Het is ook heel bijzonder dat ze beschikken over een eigen rouwauto met chauffeur. Dat alles zorgt voor een maximale betrokkenheid van Snijders Uitvaartzorg bij de overledene en nabestaanden.

Op zoek naar grenzen

‘We willen af van dat stoffig grijze imago en vooral de mooie en menselijke kant laten zien’ aldus de eigenaren. Maar tussen zeggen en uitvoeren bleken flinke sprongen te zitten in de beleving van Thomas en Jacqueline. We spraken af dat wij de uitersten opzoeken en zij daarin hun grenzen.

Bakkie koffie doen? Plakje cake erbij?

Want wist je dat de cake bij de koffie een rijke historie kent? De vastentijd, hongerlijden en flauwvallen tijdens de uitvaart. Koffie en cake vóóraf loste dat probleem op!

En waar gaan wij het met elkaar over hebben tijdens de koffie?

DasTof_logo site - 2

Kleurrijke uitwerkingen

Het resultaat werd een meer open website met duidelijke beelden en verhalen. Daarnaast maakten we blogs in woord en beeld om specifieke onderwerpen onder de aandacht te brengen en gebruikten social media voor een breder beeld, onder meer door aandacht te vragen voor de belevingswereld van kinderen. Daarnaast stelden we een prachtig kleurrijk boekje samen dat in fysieke vorm overal in Maarssen en omgeving is te lezen.

Klus geklaard

‘We groeien gestaag maar kunnen meer vraag niet aan’ was de conclusie van de eigenaren na een kleine twee jaren samenwerken. Groei zou alleen nog mogelijk zijn door uit te breiden op andere locaties maar die ambities lieten de eigenaren varen. Ze wilden zelf actief blijven op de werkvloer, zichtbaar zijn voor iedereen in plaats van een bureaubaan om alles te organiseren.

Daarmee zat onze taak erop en sloten we onze klus kleurrijk af.